dinsdag 28 juni 2011

Gemarineerde mozzarella... een smaakbommetje!

Dit is - ik beloof het op mijn blote knietjes - laatste receptje uit het kookboek Plenty. Echt. Maar 't is zo ongelooflijk lekker dat ik het wel moest bloggen. Trouwens, zo'n koude gerechtjes zijn ideaal bij warm weer. Ik heb er nog ciabatta, ruccolasla (met olijfolie en balsamico) en heel veel tomaten bij geserveerd.


mozzarella ook


Voor 2 personen:

2 mozzarella bollen (di buffala)
rasp van 1 citroen (bio natuurlijk)
1 teentje look (fijngehakt) (een kleintje, want 't smaakt redelijk door)
1 kl venkelzaadjes
1 el fijngehakte verse oregano (fijngehakt)
15 blaadjes basilicum (fijngesnipperd)
2 el olijfolie
1 el neutrale olie (koolzaad of maïskiem olie)
2 grote rijpe tomaten

Neem een pannetje en doe er de venkelzaadjes in en rooster ze tot ze beginnen te knisperen. Stamp ze fijn in een vijzel en doe ze in een slakom. Doe er de look, rasp, oregano, basilicum, olijfolie en koolzaadolie bij. Roer goed. Scheur de mozzarellabollen in en roer goed. Zet 30 minuutjes weg.

Serveer met grof gesneden tomaat. 't Is zo simpel maar oh oh oh.

2 opmerkingen:

  1. Voor mij mogen er gerust nog véél recepten uit Plenty volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is hemels. Echt. Alleen dat lookteentje was wat aande straffe kant. Miljaar zeg. Ik stink nog uit mijn bek. Maar dat kan ook van iets anders zijn LOL

    BeantwoordenVerwijderen